Algemene voorwaarden
Algemene informatie Ensars Lifestyle Hoveniersweg 50, 4001HW, Tiel, Nederland E-mail: lifestyle @ensarswonen.nl
Verkoop- en leveringsvoorwaarden De volgende voorwaarden zijn van toepassing in gevallen waarin er geen andere schriftelijke overeenkomsten zijn gesloten tussen jou als koper en Ensars Lifestyle.
Betaling www.ensarslifestyle.nl accepteert de volgende betalingsmethoden: Ideal, PayPal, Apple Pay en Mastercard. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het betalen met creditcard.
Alle prijzen zijn inclusief BTW en andere heffingen. De weergegeven prijzen zijn actuele prijzen. Wanneer je iets bestelt op www.ensarslifestyle.nl, worden overeenkomsten in het Nederlands gemaakt.
Levering Verzending van producten wordt altijd uitgevoerd met onze eigen Ensars Lifestyle-auto of door een andere koerier.
Herroepingsrecht Deze regels zijn alleen van toepassing op verkoop aan consumenten, tenzij anders overeengekomen. Je hebt 14 dagen herroepingsrecht wanneer je iets bestelt op www.ensarslifestyle.nl. De opzegtermijn verstrijkt 14 dagen nadat je je artikel(en) hebt ontvangen. Je dient ons binnen 14 dagen na ontvangst te laten weten dat je je aankoop wil annuleren. Maak in je bericht duidelijk dat je gebruik wil maken van je herroepingsrecht. Dit kun je vinden in je orderbevestiging en onderaan deze voorwaarden. Je kunt dit niet ongedaan maken door alleen de ontvangst van het product te weigeren zonder ons hiervan op de hoogte te stellen.
Retourneren Bij ensarslifestyle.nl betaal je je retourkosten zelf. Je dient je bestelling zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen nadat je ons hebt laten weten dat je je aankoop wil annuleren, naar ons terug te sturen. Bij het terugsturen ben je zelf verantwoordelijk voor het veilig verpakken van de producten. Je draagt het risico van het product tot het moment van levering van het product zelf. Je kunt de verpakking van Ensars Lifestyle hergebruiken. De afwezigheid van originele verpakking kan resulteren in een waardevermindering, dus om er zeker van te zijn dat je je volledige aankoopbedrag terugkrijgt, is het belangrijk om het product in de originele verpakking te retourneren. Voeg een kopie van de orderbevestiging toe of vermeld duidelijk om welk ordernummer het gaat.
De staat van het product dient in verpakking en onbeschadigd te zijn wanneer je het retourneert. Je bent alleen aansprakelijk voor enige waardevermindering van de producten als gevolg van andere handelingen dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de producten vast te kunnen stellen. Met andere woorden, je kunt het product op dezelfde manier uitproberen zoals je dat in een fysieke winkel ook zou kunnen doen. Als het product is getest naast wat hierboven is beschreven, beschouwen we het product als gebruikt, wat betekent dat je slechts een deel of niets van het aankoopbedrag terug kunt krijgen, afhankelijk van de commerciële waarde van het product. Om het volledige aankoopbedrag terug te krijgen, dien je hetzelfde te doen als in een fysieke winkel. Je mag het product testen, maar gebruik het niet te intensief. Als een product is gebruikt, wordt de afschrijving in mindering gebracht op je terugbetaling. Laat daarom de beschermfolie op de producten zitten totdat je zeker weet dat je geen gebruik wil maken van het herroepingsrecht.
Terugbetaling van het aankoopbedrag Als je spijt hebt van je aankoop, dan betalen we je het aankoopbedrag natuurlijk terug. Bij afschrijving waarvoor je aansprakelijk bent, wordt het aankoopbedrag in mindering gebracht. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, betalen we je aankoopbedragen terug, inclusief bezorgkosten (exclusief eventuele extra kosten die voortvloeien uit je keuze voor een andere bezorgmethode dan de goedkoopste vorm van standaardlevering die we aanbieden), zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen 14 dagen vanaf de datum waarop wij bericht van jou hebben ontvangen van je beslissing om deze overeenkomst te annuleren. We zullen een terugbetaling doen met hetzelfde betaalmiddel als dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij je nadrukkelijk iets anders wenst. We kunnen de terugbetaling inhouden totdat we de goederen hebben ontvangen, tenzij je voor die tijd een bewijs van retournering hebt opgestuurd.
Klachten Bij aankopen van goederen zijn de wettelijke bepalingen met betrekking tot tekortkomingen van toepassing. Bij aankopen op www.ensarslifestyle.nl heb je recht op 24 maanden garantie. Dit betekent dat je het product kunt laten repareren, omruilen, je geld terug kunt krijgen of een korting op de prijs kunt ontvangen, afhankelijk van de specifieke situatie. Het is wel een vereiste dat de klacht gerechtvaardigd is en dat het defect niet is ontstaan als gevolg van oneigenlijk gebruik van het product of andere schadelijke handelingen. Je dient binnen een “redelijke tijd” een melding te maken van het defect nadat je dit hebt ontdekt. Als je binnen twee maanden na ontdekking van het defect een melding maakt, is de klacht altijd tijdig.
Bij zakelijke en/of commerciële aankopen vervalt het recht om klachten in te dienen na 12 maanden en zal in plaats daarvan een garantie van één jaar gelden.
Het product dient te worden teruggestuurd naar: Ensars Lifestyle, Hoveniersweg 50, 4001HW, Tiel, Nederland.